מזון סופר פרימיום

כיום, כמעט על כל שק אוכל שנמכר בכל חנות מתנוסס השם "סופר פרימיום". אז מה הוא בעצם מזון סופר פרימיום ?

מזונות כלבים נמדדים על פי איכות המרכיבים בהם ומזונות סופר פרימיום אמיתים, כדוגמת בלקנדו יכילו אחוז גבוה של בשר איכותי כמו גם דגנים איכותיים.

בכדי שמזון יחשב למזון "סופר פרימיום" צריכים להתקיים מספר קריטריונים. מרכיבי המזון צריכים להיות באיכות גבוהה, כלומר שיהיו ראויים למאכל אדם. מרכיבי בשר איכותיים לא יכילו פרווה, חלקי רגליים, ציפורניים וכו'. מזון פרימיום צריך להיות נקי מצבעי מאכל, חומרי טעם וחומרים משמרים בכמויות גבוהות. נוסחת מזון סופר פרימיום כן תכיל ויטמין E ותמציות רוזמרין.

מרכיב החלבון העיקרי צריך להיות בשר מהחי ואחוז החלבון מן הצומח צריך להיות נמוך באופן יחסי. החלבון מן החי צריך להכיל נתחי בשר איכותיים, ללא אחוזי שומן גבוהים.

אחוז הדגנים צריך להיות נמוך, ואם מוסיפים דגנים רצוי שיהיו אלה דגנים איכותיים ולא האפשר תירס, חיטה, סויה ודגנים שמשמים בעיקר כדי לתת "נפח" למזון. דגנים אילו הם גם גורם שכיח להופעת אלרגיות בכלבים.

מזון סופר פרימיום לרוב יכיל רכיבים שבושלו בטמפרטורות נמוכות יחסית, שכן בצורת בישול זו נשמרים רוב החומרים במזינים שבמרכיבי המזון.

לא כל הכלבים יכולים לעכל מזון סופר פרימיום בשבועות הראשונים לאחר החלפת המזון. כלבים שהורגלו לאכול מזונות נחותים שבהם אחוז הדגנים הפשוטים גבוה, יתקשו בהתחלה לעכל את המזון העשיר. בתקופת המעבר, יש להרגיל בהדרגה את הכלב למזון וייתכנו תופעות לוואי כמו שילשולים וקיבה רגישה. למרות התסמינים, אין זה אומר שהאוכל אינו טוב לכלב, זה מעיד על כך שלכלב יש קיבה רגישה וזמן ההסתגלות לנוסחה העשירה של מזון בלקאנדו, ארוך יותר.

ברוב המקרים שק מזון סופר פרימיום איכותי יהיה יקר יותר מאשר מזון שאיכותו אינה גבוה, אך בשקלול סופי נראה כי כמויות האכלה קטנות בהרבה, הכלב אוכל פחות אך שבע יותר. כמויות הצואה פוחתות ומצבו הביראותי הכללי של הכלב משתפר. בסופו של יום, שק מזון "סופר פרימיום" משתלם לקונה הרבה יותר.

העלות הגבוה של מזון איכותי נובעת בגלל מספר סיבות: מרכיבי המזון הינם מרכיבים איכותיים ולכן עלות חומרי הגלם יקרה יותר . פורמולות של מזון סופר פרימיום מכילות בין שניים לחמישה מרכיבי בשר שאחוזיהם הם הגבוהים במזון ואיכותם גבוהה. המרכיבים מדורגים על פי סדר האחוז היחסי במזון ולכן מריכיב הבשר צריכים להיות במקומות הראשונים. מזון סופר פרימים כדוגמת בלקאנדו לא יכיל אחוז גבוה של פחממות, ודגנים כדוגמת תירס, חיטה, שמרים או שעורה לא יופיעו כמרכיבים ראשונים בפורמולה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp